ma jan 29 @19:30 - 09:30PM
ma feb 26 @19:30 - 09:30PM
Fractievergadering

Chris Maas lijsttrekker en kandidaat-wethouder PvdA/GroenLinks Veere

foto-verkleindjandejongefotografie-70203foto-verkleindjandejongefotografie-70201

Chris Maas, daarnaast v.l.n.r. Peter Geene, Rina Jakobsen, Chris Maas, Maaike Walraven en Peter Holtring (foto's www.jandejongefotografie.nl)

De Veerse leden van de PvdA en GroenLinks hebben Chris Maas gekozen tot lijsttrekker voor de gemeenteraadsverkiezingen van 19 maart 2014. Hij is tevens kandidaat wethouder voor de PvdA/GroenLinks. Chris Maas (PvdA) is vanaf 2010 wethouder in Veere.

De huidige fractievoorzitter, Peter Holtring (PvdA) uit Koudekerke, is de nummer twee op de lijst. Hij is beoogd fractievoorzitter. Maaike Walraven-Janse (GroenLinks) uit Zoutelande is de derde op de gecombineerde lijst van PvdA en GroenLinks. De huidige raadsleden Rina Jakobsen-Huibregtse (PvdA) uit Westkapelle en Peter Geene uit Oostkapelle (GroenLinks) staan achtereenvolgens vierde en vijfde op de lijst.

Sinds 2002 doen de PvdA en GroenLinks in Veere met een gecombineerde lijst mee aan de Veerse gemeenteraadsverkiezingen. De leden stelden ook het verkiezingsprogramma vast. Het programma, met als titel "Samen werkt beter", is gebaseerd op uitgangspunten als: leefbaarheid, samenwerking, iedereen telt mee en een duurzame toekomst.

De belangrijkste onderwerpen zijn in het verkiezingsprogramma onderverdeeld in vier speerpunten. Zorg, werk & economie, wonen & leefbaarheid en natuur & milieu.

Peter HoltringFotoverkleindjandejongefotografie-70204Fotoverkleindjandejongefotografie-70207Fotoverkleindjandejongefotografie-70206verkleindjandejongefotografie-71545

Van links naar rechts: Peter Holtring, Maaike Walraven, Rina Jakobsen, Peter Geene en Guido van Goethem