ma jan 29 @19:30 - 09:30PM
ma feb 26 @19:30 - 09:30PM
Fractievergadering

De Walcherse kust is vol

Fotoverkleindjandejongefotografie-70208Ruim twaalfduizend bedden meer aan de Zeeuwse en Zuid Hollandse kust dankzij Arcus, de projectontwikkelaar van Roompot. De gedeputeerde van economie Ben de Reu steekt de loftrompet uit over deze ontwikkeling. Meer werk is zijn leus.

De PvdA/GroenLinks fractie in de gemeente Veere denkt daar toch ietsjes anders over. Natuurlijk recreatie en toerisme is een belangrijke pijler van de economie in Zeeland. Maar er zijn grenzen aan de groei van nieuwe ontwikkelingen. Zeker aan de Walcherse kust. We zitten niet te wachten op meer huisjes terreinen en grootschalige hotels. Wat ons betreft is er wel te praten over kwaliteitsverbetering maar niet over uitbreiding.

Toeristen komen voor de ruimte en de rust. Met meer, meer, meer wordt de kip met de gouden eieren geslacht. De ontwikkeling in Dishoek is helaas niet meer tegen te houden. Maar het doet wel pijn om te zien dat ook daar weer niet met respect voor de omgeving wordt omgegaan. Alle bomen in dat gebied zijn rücksichtlos gerooid. Hoezo landschappelijke inpassing?

De aangehaalde "modernisering" van de camping Domburg is wat ons betreft nog niet aan de orde. We zullen daar in de gemeenteraad nog eerst eens een robbertje moeten vechten. Onze insteek zal zijn niet meer maar minder.

Peter Holtring, fractievoorzitter PvdA/GroenLinks Veere