Geen evenementen

Peter Louwerse neemt afscheid

Afscheid van burgemeester R. van der ZwaagRaadslid Peter Louwerse geeft stokje door

Peter Louwerse

Na 14 jaar stop ik als raadslid. Er is nog genoeg te doen, maar dat laat ik nu aan anderen over. De nieuwe fractie draait goed. Peter Geene, die mij opvolgt als raadslid, is goed ingewerkt omdat hij al ruim een jaar meedraait in de steunfractie.

GroenLinks is in het Veerse gemeentebestuur een vanzelfsprekende factor geworden. Van de kleinste fractie in de periode 1997–2002, via de samenwerking met de PvdA (vanaf 2002) naar de grootste fractie in de periode in 2006-2010. De samenwerking tussen GroenLinks en PvdA brengt grote voordelen met zich mee. Zo zitten we al bijna 9 jaar in het college met een PvdA/GroenLinks wethouder.

PvdA/GroenLinks staat pal voor een groen en sociaal Veere. Het gaat prima met Veere en de uitdaging is om dat zo te houden. Solidariteit, natuur en cultuur dreigen onder het nieuwe kabinet het slachtoffer te worden van desinteresse en bezuinigingsdrang. De fractie PvdA/GroenLinks zal er alles aan doen om dit in Veere niet te laten gebeuren. De fractie zal steeds initiatieven nemen om de belangen tussen individu/gemeenschap en economie/ecologie zorgvuldig af te wegen. Dat betekent steun voor sociaal zwakkeren, gelijke kansen voor iedereen en behoud voor ons unieke Nationaal Landschap.

Ik wens wethouder Chris Maas en de fractie PvdA/GroenLinks veel succes.