Geen evenementen

Werkbezoek aan Camping de Boomgaard in Westkapelle

12 feb. 2

Voor camping de Boomgaard is in januari het bestemmingsplan Kampeerterreinen 2015 gewijzigd. Op eigen verzoek heeft de fractie op 12 februari 2016 de camping bezocht. We werden vriendelijk ontvangen door Bram en Eric Verburg met koffie en een bolus. We hoorden over de geschiedenis van de camping, de noodzaak tot vernieuwing en kwaliteitsverbetering. Tijdens een rondje over de camping hebben we het nieuwe toiletgebouw gezien. Ook registratie van stacaravans als woning en intensieve veehouderij in de nabijheid kwamen aan de orde. Met de vernieuwing wordt de camping ook fors uitgebreid. Natuurlijk juichen we kwaliteitsverbetering in de recreatieve sector toe. Maar alle kwaliteitsverbeteringen en plannen hiervoor zorgen voor een fors ruimtebeslag. We blijven daarom in de raad aandacht vragen voor zuinig ruimtegebruik. Ruimte en rust en natuur vormen uiteindelijk de kwaliteit van Veere voor inwoners én voor toeristen.

Rina Jakobsen