Eerste Townhall meeting PvdA en GroenLinks in Zeeland was een succes

Zeeland is de eerste provincie die de verkiezingen voor Provinciale staten ingaat met een gezamenlijke lijst van PvdA en GroenLinks. Daarom kwamen al op 21 februari voor een Meet & Greet Mei Li Vos en Paul Rosenmöller naar Zeeland (naar Porgy en Bess Terneuzen) om het o.m. over de samenwerking tussen PvdA en GroenLinks in Zeeland te hebben.

Zaterdagmiddag 25 februari was het wéér raak: in de Oostkerk in Middelburg was er een PvdA en GroenLinks ‘Townhall meeting’ met Attje Kuiken en Jesse Klaver. Zij benadrukten hoe belangrijk het is om de grootste te worden, in zowel het provinciebestuur van Zeeland als in de Eerste Kamer. We bespraken onze inzet voor een overheid die uitgaat van vertrouwen, die het welzijn van mensen voorop stelt en inzet op verbeteringen voor klimaat en natuur. Lijsttrekker Anita Pijpelink kreeg de hele zaal mee door de manier waarop zij zowel persoonlijk als met het hele team vol wil gaan voor Pvda/GroenLinks Zeeland. Wel jammer was dat het in hun gloedvolle betogen maar zijdelings over het klimaat ging, dat eigenlijk bij álle verkiezingen op nummer 1 zou moeten staan. Maar gelukkig kwam Borssele later die middag voldoende aan bod, met een unaniem breed gedragen “Borssele 2 en 3, ‘k doch ’t nie!”