Bouwplannen Oostwatering

De jachthaven Oostwatering tussen Vrouwenpolder en Veere is de laatste jaren weinig in het nieuws geweest. Toch bestaan er grote plannen, maar welke....?

In de ontwikkelingsplannen voor het Veerse Meer is de jachthaven Oostwatering een "hotspot" genoemd. Oftewel een gebied waar mogelijkheden liggen om toeristische ontwikkelingen mogelijk te maken. Ook in het rapport "Veere Anno ...." is een scenario uitgewerkt om bij Oostwatering paalwoningen te bouwen en ten zuiden van Oostwatering een villawijk. De fractie van PvdA/Groenlinks was tegenstander van die plannen. Tot opluchting van de fractie koos de raad indertijd voor een ander scenario en leken de bouwplannen voor Oostwatering van de baan.

Toch hangt er nu weer wat in de lucht. In de gemeenteraad van 27 januari komt een voorbereidingsbesluit voor Oostwatering aan de orde om het gebied even "op slot te zetten" in afwachting van plannen van ontwikkelaars.

We zullen ons best doen om zo snel mogelijk te weten te komen wat de plannen zijn. Hou deze website in de gaten!