• Inloopbijeenkomst PvdA/GroenLinks in Westkapelle

Inloopbijeenkomst PvdA/GroenLinks in Westkapelle

Het komende half jaar staan er in de gemeenteraad een aantal onderwerpen op de agenda die de leefbaarheid van Westkapelle beïnvloeden. De fractie van PvdA/GroenLinks Veere wil daarom graag van u horen wat u belangrijk vindt. Daarom houden wij op woensdag 30 oktober a.s. een inloopbijeenkomst in Westkapelle. De fractie is dan van 19.30 tot 21.00 uur aanwezig in ‘Herrijst’.

Huisvesting scholen

Wat vindt u van de plannen van het college van burgemeester en wethouders om de twee basisscholen in Westkapelle, de Lichtstraal en de Lichtboei, te renoveren en afzonderlijk te laten voortbestaan? Is dat in het belang van het basisonderwijs in Westkapelle? Vindt u het net als de PvdA/GroenLinks beter om beide scholen in een nieuw – en duurzaam– gebouw onder te brengen? Voordat hierover in november a.s. in de gemeenteraad beslissingen worden genomen, horen wij graag van u hoe u over dit onderwerp denkt.

En hoe denkt u over het renoveren van sportzaal de Bellink? Moeten we hier heel blij mee zijn? Of heeft Westkapelle meer aan een toekomstgericht, multifunctioneel centrum waar kinderen naar school gaan én alle Westkapelaars elkaar ontmoeten en kunnen sporten?

Tweede woningen en andere onderwerpen

Maar ook andere onderwerpen kunt u met de leden van de fractie PvdA/GroenLinks bespreken. We zijn bijvoorbeeld ook benieuwd of het tweede-woningenbeleid werkt. Zien we verbetering of komen er nog steeds veel woningen bij die tegen de regels als tweede woning worden gebruikt? Zijn er nog andere onderwerpen waarvoor aandacht nodig is?

Voor u een kans om onder het genot van een bakje koffie te vertellen wat u ervan vindt. Voor ons een kans om te horen wat er in Westkapelle speelt en de kracht van onze argumenten te vergroten. U komt toch ook?

Tot woensdag 30 oktober a.s. in Herrijst.

Fractie PvdA/GroenLinks Veere