• Start campagne gemeenteraadverkiezing 16 maart 2022 PvdA/GroenLinks Veere

Start campagne gemeenteraadverkiezing 16 maart 2022 PvdA/GroenLinks Veere

Inleiding

Over krap 4 maanden is het zo ver. Verkiezingen voor de gemeenteraad. De besturen, fractie van PvdA/GroenLinks Veere en andere betrokkenen zijn al volop aan het werk met de voorbereidingen.

Het conceptverkiezingsprogramma is gereed. Op 14 en15 december staan de algemene ledenvergaderingen gepland en de kandidaten staan in de startblokken. De komende verkiezingen spitsen zich wat ons betreft toe op drie hoofdthema’s:

Wonen/leefbaarheid, klimaat/biodiversiteit/natuur/milieu en mobiliteit. Deze onderwerpen zullen als een rode draad in de campagne en natuurlijk in ons verkiezingsprogrammaterugkomen.

In de campagne vertalen we dit naar ‘wonen, bomen en fietsen’.

Aan ons om deze onderwerpen goed bekend te maken bij onze achterban. We moeten dit samen doen, zodat we met een stevig mandaat de volgende raadsperiode in gaan.

Uitnodiging.

We maken daar een vliegende en fietsende start mee op 18 december 2021. We nodigen je uit om met de kaart van Walcheren in de hand op de fiets te stappen en op zoek te gaan naar plekken in de openbare ruimte binnen de gemeente Veeredie je geschikt acht voor het planten van bomen. De criteria zijn heel simpel: Is er ruimte aan de openbare weg of in de openbare ruimte en past het in het landschap. We zijn met name op zoek naar plekken die het weidse van Walcheren niet aantasten.

Meld je aan bij Rina Jakobsen, (Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.). Je hoort daarna zo snel mogelijk het voor jou beste verzamelpunt. Nodig vrienden en bekenden uit!

We stappen op 18 december rond 12.00 uur op de fiets met een kaart van de gemeente Veere die we je opsturen. Teken daar alle plekken in die je geschikt acht voor het planten van bomen. Zorg dat je rond 13.30 uur op het dorpsplein in Grijpskerke bent met je kaart en natuurlijk je vrienden en bekenden. Gezamenlijk maken we dan een kaart van de gemeente Veere waarin we alle mogelijkheden voor het planten van bomen op aangeven. Later sturen we kaart naar het gemeentehuis. (en natuurlijk naar de PZC en Omroep Zeeland). Doe mee. Kleine moeite en een groot plezier. Voor een klimaat adaptief Veere, voor biodiversiteit, een beter milieu en een stevig mandaat in de Raad.

Rina Jakobsen

Campagnecoördinator