Mariko Peters in Veere

mariko_petersOp zaterdag 20 februari a.s. bezoekt Kamerlid Mariko Peters de provincie Zeeland. Zij steunt vier GroenLinks-afdelingen in de verkiezingscampagne. Ook stelt zij zich op de hoogte van wat er in Zeeland gebeurt aan inzet op duurzaam, dus groen beleid.

Het programma start om 10:00 uur op de Brouwersdam. Daarna gaat het gezelschap, bestaande uit onder meer lijsttrekkers, kandidaten en gedeputeerde Marten Wiersma, naar Grijpskerke. Daar wordt de eerste klimaatneutrale straat van Zeeland gebouwd. (Misschien wel de eerste van Nederland). Dat gebeurt door een woningbouwcoöperatie die niet alleen bijdraagt aan de Vogelaarwijken, maar ook zorgt voor betaalbare, comfortabele en klimaatvriendelijke woningen in Zeeland.

Als derde stop in de marsroute doen we Vlissingen aan (om 13:30 uur), waar we laten zien dat ook in provincies als Zeeland grote herstructureringsprojecten gaande zijn. Maar GroenLinks wil ook dat een nieuwbouwwijk energieneutraal wordt opgezet. Tenslotte bezoeken we rond 15:00 uur Middelburg. Die stad heeft het begerige oog laten vallen op een stuk van het Nationaal Landschap, de Cleene Hooge. Voor GL is dat onaanvaardbaar. Op Walcheren moeten de gemeenten samen werken aan meer inbreiding en verbetering van de bestaande woningvoorraad. Dat is beter voor de mensen en het (Nationale) Landschap.

In Middelburg is niet alleen de finish van de tour, daar wordt ook de eindstreep getrokken voor de aantasting van het Nationale Landschap. Een fotogeniek moment!

.