Politiek: Meesturen of toekijken?

Leergang Lokale Politiek van de Partij van de Arbeid op Walcheren start op 4 maart. Wees er snel bij want voor je het weet zijn alle plaatsen bezet!

2013-02 Leergang
Ben je iemand die vindt dat je een paar jaar van je leven een deel van je tijd zou kunnen investeren in iets wat van groot maatschappelijk belang is voor jezelf en je leefomgeving? Ben je geboeid door de grote en snelle ontwikkelingen waar de gemeenten op Walcheren voor staan? Voel je jezelf aangesproken door de gedegen en betrokken manier waarop de Partij van de Arbeid zowel landelijk als in de gemeente zich inzet om haar dromen werkelijkheid te maken?

Maken deze vragen je nieuwsgierig en wil je jezelf wat dieper oriënteren, doe dan mee aan de Leergang Lokale Politiek die de Partij van de Arbeid in het voorjaar van 2013 op Walcheren organiseert. Zo kun je snel en zonder verplichtingen op een attractieve manier kennismaken met de plaatselijke politiek die dan op weg is naar de gemeenteraadsverkiezingen van maart 2014.

In vijf avonden van elk twee uur krijg je, ondersteund door informatie vooraf en via een interactieve aanpak een kijkje in de politieke keuken van Middelburg, Vlissingen en Veere. Daar hoort natuurlijk ook enige kennisoverdracht bij over de invloed van het Rijk, de provincie en de regio. Bovendien kun je ook een kijkje achter de schermen van de Provinciale Staten van Zeeland en van de Tweede Kamer nemen. De Leergang wordt op de zesde bijeenkomst afgesloten met een echt raadsdebat.
Voor elke bijeenkomst worden aansprekende inleiders uitgenodigd uit zowel de landelijke, als de regionale politiek en ook deskundigen op het gebied van omgaan met de media. Daarnaast delen de huidige PvdA- fractieleden in Middelburg, Veere en Vlissingen en (oud) PvdA-wethouders op Walcheren hun ervaringen over het lief en leed in het politieke bedrijf.

De Leergang wordt gehouden op maandagavond van 19:30 tot 21:30 uur in locatie 'Ons Plekje' aan de Falckstraat 4 (Paauwenburg) te Vlissingen. De eerste cursusavond is vastgesteld op maandag 4 maart aanstaande. De volgende data zijn: 18 maart, 8 april, 22 april en 13 mei.

Als bijdrage in de kosten wordt een deelnemersbedrag van € 20 per persoon voor de totale leergang gevraagd. Voor studenten en scholieren wordt € 15 in rekening gebracht.

Is je belangstelling gewekt en wil je meedoen of heb je nog vragen, meld je dan via 06 - 21 87 33 72 / Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.  bij Bob van Schuylenburg.